sekadar renungan....



ISLAM itu INDAH...ungkapan ini masih belum dihayati dan disemat dikalangan umat islam di bumi ALLAH ini.Masih ramai di antara kita yang leka dengan duniawi. Sedih melihat umat islam yang semakin hari semakin lupa akan Maha Penciptanya...

Kita sebagai umat islam hendaklah saling peka dan ingat-mengingati antara satu sama lain. Manusia tidak sempurna.Ada yang leka ada yang alpa.Jesteru itu,marilah kita semua kembali kejalan yang benar disisi Islam.

Hari ni aku ke KL..sambil lepak menunggu..tetiba aku terpadang segolongan perempuan...bukan main berkebuk-kebuk asap..pergh..kalah kilang...yang aku sedihnya...pakai Tudung...xde perasaan malu ke?Islam Hadari betul...

Tetiba aku terpikir...apa la nasib umat Islam skang...itu baru yang merokok...xmasuk yang tonggang lagi..pe pun semoga terbuka pintu hidayat nya..amin..Aku berpesan pada diri aku dan umat islam yang lain..jangan kita hanya nama saja Islam..tp perangai macam syaitan..jangan Islam hanya pada nama..Sembahyang 5 waktu jangan la lupa..kalau ini pun xleh buat..baik jadi B$#@ la...xkira la kita ni raja ke...Penceramah ke ke..Pakar motivasi ke..datuk ke...tidak ada beza disisi ALLAH melainkan amalan kita sendiri..Renungkan la...

*Aku bersyukur kehadrat ALLAH s.w.t. kerana membuka pintu rezeki aku...amin..

0 comments:

Blogger Templates by Blog Forum