Bersabar itu sebahagian daripada iman


Sejak akhir-akhir ni..aku rasa stress n tensen lak..banyak la masalah yang bermain kat kepala otak aku...
tekanan keje...tggu kete aku kuar..barang2 byk dah naik..taraf hidup makin tggi..
pening-pening.

hari ni..aku mensiapkan keje aku yang tertangguh sejak hari khamis disebabkan server down..
alhamdulillah dah setel..keje skang makin hari makin mencabar minda dan otak aku..aku berharap..ALLAH swt memberi aku kekuatan dalam menempuhi sisa-sisa hidup aku didunia sebelum aku berjumpa ngan dia kelak..

ngan keadaan skang yang tak menentu..rege minyak naik..barang naik..tetiba aku memikirkan sejenak..bagaimana nak hidup zaman2 akan dtg..taraf hidup kian meningkat tak kire dibandar ataupun kampung...dengan hutang dikeliling pinggang(hutang belajar)..nak kawen lagi..nak tanggung anak bini..pergh...sakit otak...

Ntah la..sebagai seorang umat Islam,aku perlu berpikir...setiap masalah ada penyelesaian nya...dan ada hikmah disebalik semua ni..asalkan kite tidak lupa Maha Pencipta kite...
Hanya kepada-MU aku berserah...dan hanya kepada-MU jgk aku akan kembali...

wasalam...

0 comments:

Blogger Templates by Blog Forum